Friday, February 25, 2005

Little kids

Very successful attempt in completing quite a few of my lesson plans for both Primary 3 and Primary 5. A total of 9 done (in brief and handwritten cos no pc available) so just need to come up with the objectives of the lesson and get the rest of the information all typed out so can be ready for printing.

The Primary 3 boy (明凯)that caught my attention even on the first day of my observation was trying to be cheeky again today...
他的习字有很多改正没做,但是他没有跟林老师讲。他尝试用课本把被折起的几面遮起来,但还是被我发现了。我问他为什么没有跟林老师说,他解释要等写完习字才讲。我说不要,现在就跟老师说,他才乖乖地举手,向老师坦白。

昨天,他们这一班尝试造句-“突然”一词。
有一位同学说:“我爸爸买Toto,突然发财。”
另一位同学说:“突然失去家人是很可怜的。”明凯听了,摇摇头并且发出“tsk tsk tsk”的声音。真是可爱极了。休息时间要到时,他还悄悄地对我说他要去踢足球。我警告他不要玩得脏兮兮地,他只是对着我眯眼笑。有一次,我取笑他说如果他每一次都玩的那么脏,他最好改名为“小脏”。他拼命摇头说不好。

Was on a bus to Orchard to meet Jo this afternoon when a baby girl who was seated in front of me actually said hi and was smiling at me throughout the journey. When i was about to alight, I waved bye to her and she said bye and gave me a very wet french kiss *muacks*

No comments: